301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Yazı Detayı
01 Ağustos 2024 - Perşembe 17:53 Bu yazı 400 kez okundu
 
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-63
İbrahim GEDİK
gozlem_ajans@mynet.com
 
 

NASIL BİR İNSANLIK YAŞAMI YA DA TOPLUMSAL YAŞAM?

ŞABLON

Değerli okurlar, şablona devam ediyoruz.

10) İnsanlığın/toplumların düzenlenmesinde/dizayn edilmesinde doğaüstü/ilâhi güç kullanılmamalıdır. Çünkü doğadaki/evrendeki tüm olup-bitenlerin gerçekleştiği yer, evren içidir; dolayısıyla güç odakları da evren içidir. Örneğin, değişimi gerçekleştiren kinetik enerji formu ile değişime direnen potansiyel enerji formunun (kütle) etkileşimindeki güçler, her iki enerji formuna aittir dolayısıyla her ikisinin gücü de evren içidir; bundan dolayı söz konusu iki enerji formunun etkileşiminde doğaüstü bir güç yoktur. İki enerji formunun etkileşimini tren sistemindeki lokomotif ile vagonların ilişkisine benzetebiliriz; lokomotif vagonları hareket ettirmek (yük taşımak) için vardır ve dolayısıyla onların yerini/durumunu değiştirir; vagonlar ise yükle birlikte harekete/değişime direnir; ancak vagonlar yere çakılı değilse, yine de hareket ederler yani durumları değişir; değişimi gerçekleştiren lokomotifteki akaryakıt da, değişime direnen vagonların ve yükün kütleleri de evren içidir. Benzer şekilde, insanlık yaşamında/toplumsal yaşamda da güç odakları doğa içi/evren içi olmak durumundadır. Daha da somutlaştırırsak, ilericiliğin de, muhafazakârlığın da gücü doğa içi/evren içi yani “dünyevi” olmalıdır. Eğer böyle olmazsa yani bir taraf doğaüstü güç kullanırsa, toplumları etkileme açısından ilerici kesim/anlayış ile muhafazakâr kesim/anlayış arasında “orantısız” bir güç ortaya çıkar.

İnanç alanının muhafazakârlığın kapsamında olmasından dolayı, doğaüstü/ilâhi gücü tek taraflı olarak dinler tarihi boyunca muhafazakâr kesim/muhafazakârlık kullana-gelmiştir ve hâlâ da bu kesim tarafından kullanılmaktadır. Böyle bir durumda iki kesimin/anlayışın etkileşiminde/iletişiminde ilericiliğin aşırı eğilimleri/istekleri törpülenip yok olurken, muhafazakârlığın aşırı eğilimleri/istekleri var olmaya devam eder. Çünkü doğaüstü/ilâhi güç hem –manevi- silah olarak hem de –manevi- kalkan/zırh olarak kullanılmaktadır. Muhafazakâr kesim/muhafazakârlık kendini adeta bir ilâhi zırha büründürmekte, ilerici kesimden/ilericilikten gelecek olan eleştirilere karşı kendini koruma altına almış olmaktadır; ayrıca, “Dinimize saldırılıyor.” denilerek ilâhi gücü karşı tarafa “silah” olarak doğrultmaktadır. Bu da “orantısız” bir güce yol açmakta ve muhafazakârlığı “aşırı uç” hâline getirmektedir. Bu, ilerici kesimin/ilericiliğin elle, muhafazakâr kesimin/muhafazakârlığın da hem elle hem de mıknatısla çivi (taraftar) toplaması gibidir. Yine bu, değişime direnen ancak yine de bir dış müdahale olmadığında lokomotif tarafından çekilen/götürülen vagonların yere çakılmasına (dış müdahale) benzer. Yere çakılan vagonlarla onları götürmek isteyen lokomotif arasında bağın kopması gibi, doğaüstü/ilâhi güç kullanan ve toplumu geçmiş yaşam değerlerine çakan muhafazakâr kesim/muhafazakârlık ile ilerici kesim/ilericilik arasında da öyle bağ kopar ve insanlık/toplum parçalanmaya gider. Bundan dolayı (ve aynı zamanda siyasi ve iktisadi-ekonomik alanda yer aldığında insanlığın/yeryüzünün “en güçlü” silahına ve kalkana/zırha dönüşen) doğaüstü/ilâhi güç yani inanç, “bireysel/özel alan”a çekilmelidir. İki kesim/anlayış arasındaki mücadele ve uzlaşma, doğa içi/dünyevî güce dayanmalıdır; bu güç de, bilgi gücüdür. Yaşanılan çağın bilgi kümesi geçmiş çağların bilgi kümelerinden daha gelişkin olduğundan, öncekilerden daha güçlüdür; dolayısıyla baskındır/dominanttır; bundan dolayı insanlık yaşamı/toplumsal yaşam en son bilgi kümesiyle şekillendirilmek zorundadır. Durum böyle olduğunda, insanlık yaşamı/toplumsal yaşam ileriye doğru evrilir. Bu da doğanın/evrenin işleyişine uygun bir durumdur. Çünkü doğada/evrende baskın/dominant olan tutuculuk değil, ileri doğru değişimciliktir.

Bu bağlamda olmak üzere, sağlıklı bir insanlık yaşamının/toplumsal yaşamın inşa edilebilmesi için inanç özel alana alınarak orantısız güç kullanımı ortadan kaldırılmalıdır. DEVAM EDECEK

 
Etiketler: BİLİME, ÇAĞRI:, TOPLUMSAL, YAŞAMI, DOĞADA, ARAMAK-63,
Yorumlar
Diğer Yazılar
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-75
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-74
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-73
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-72
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-71
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-70
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-69
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-68
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-67
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-66
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-65
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-64
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-62
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-61
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-60
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-59
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-58
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-56
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-55
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-54
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-53
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-52
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-51
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-50
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-49
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-48
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-47
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-46
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-45
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-44
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-43
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-42
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-41
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-40
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-39
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-38
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-37
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-36
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-35
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-34
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-33
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-32
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-31
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-30
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-29
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-28
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-27
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-26
GEMLİK-MUDANYA (BURSA)-BİGA-YENİCE (ÇANAKKALE) DEPREMLERİ BİZE NEYİ İFADE ETMEKTE?
DEMRE (ANTALYA) DEPREMİ
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-25
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-24
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-23
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-22
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-2
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-1
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-21
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-20
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-19
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-18
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-17
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-16
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-15
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-14
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-13
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-12
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-11
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-10
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-9
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-8
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-7
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-6
“BİLİM İLTİFAT GÖRDÜĞÜ YERE GİDER” VE BİR TEŞEKKÜR
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-5
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-4
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-3
MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-3
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-2
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-1
YERALTI ZENGİNLİKLERİ ÜZERİNDEKİ HÜKÜM VE TASARRUF KİME AİT?
Türkiye’deki Levha/Plâka Hareketleri ve Depremsellik
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-2
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-1
Saray Gözlem Gazetesi
Ulusal Gazeteler
Alıntı Yazarlar
Tekirdağ

Güncelleme: 26.11.2024
Bugün
7 - 10
Çarşamba
8 - 11
Perşembe
9 - 12
Tekirdağ

Güncelleme: 26.11.2024
İmsak
06:33
Sabah
08:03
Öğle
13:02
İkindi
15:29
Akşam
17:51
Yatsı
19:16
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Galatasaray
34
33
0
1
11
12
2
Fenerbahçe
29
33
1
2
9
12
3
Samsunspor
26
25
3
2
8
13
4
Eyüpspor
22
19
3
4
6
13
5
Göztepe
21
23
3
3
6
12
6
Beşiktaş
21
21
3
3
6
12
7
Sivasspor
18
17
5
3
5
13
8
Başakşehir
16
17
4
4
4
12
9
Rizespor
16
12
6
1
5
12
10
Gaziantep FK
15
18
5
3
4
12
11
Kasımpasa
15
16
4
6
3
13
12
Konyaspor
15
15
6
3
4
13
13
Antalyaspor
14
15
6
2
4
12
14
Kayserispor
12
13
4
6
2
12
15
Trabzonspor
12
12
3
6
2
11
16
Alanyaspor
11
10
5
5
2
12
17
Bodrumspor
11
10
8
2
3
13
18
Hatayspor
7
11
7
4
1
12
19
A.Demirspor
2
9
9
2
0
11
Nöbetçi Eczane


Nöbetçi eczanlerle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

Arşiv Arama
Modül 1

Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.

Haber Yazılımı