301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Yazı Detayı
26 Ağustos 2024 - Pazartesi 17:18 Bu yazı 137 kez okundu
 
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-69
İbrahim GEDİK
gozlem_ajans@mynet.com
 
 

DOĞADA OLMAYAN ANCAK İNSANLIK YAŞAMINDA VAR OLAN İLÂHİ GÜÇ VE DIŞ MÜDAHALE-1

Değerli okurlar, önceki bölümde vahiysel bilginin toplumsal/kamusal alandan bireysel/özel alana çekilmesi, yerine bilimsel bilginin geçmesi gerektiğinden söz etmiştik. Peki, bu olmazsa ne olur?

Bunun için 20. Bölüm’ün 4. şıkkı ile 63. Bölüm’ün 10. şıkkına geri dönelim. Şıkların özeti şu: Doğanın/evrenin en temel işleyişini oluşturan iki enerji formunun (kinetik enerji ve potansiyel enerji/kütle) etkileşiminde gördüğümüz üzere, bu enerji formlarının güçleri “evren içi” yani “doğa içi”dir; doğaüstü/doğa dışı bir güç söz konusu değildir. İki enerji formunun etkileşimi bu koşul çerçevesinde gerçekleşmekte ve karşılıklı denetimle birbirlerinin aşırı eğilimlerini törpüleyip yok etmektedirler (kinetik enerji formu potansiyel enerji formunu/kütleyi sonsuz hız ve sonsuz ivme ile hareket ettirmek/durumunu değiştirmek isterken, ettiremez; potansiyel enerji formu da bulunduğu durumu örneğin bir yerde sabit durmayı sonsuza kadar korumak isterken, koruyamaz ve hareket eder). Bundan dolayıdır ki, kinetik enerji formu potansiyel enerji formunun (kütle) durumunu –belli/sonsuz olmayan sınırlar içinde- yine de değiştirmiş olmakta ve evrenin evrilmesini sağlamaktadır. Bunun insanlık yaşamındaki/toplumsal yaşamdaki karşılığı, ilericilerin/ilericiliğin gücü ile muhafazakârların/muhafazakârlığın gücü de doğa içi/evren içi yani “dünyevi” olmalıdır. Dünyevi güçle anlatılmak istenen, doğa içi/evren içi bilgiyle donanımlı olmak ve bu bilgiye dayalı etkileşimde/iletişimde bulunmak demektir. Durum böyle olduğunda çağdaş bilgi kümesi geçmiş bilgi kümesinden daha gelişkin ve dolayısıyla daha güçlü olduğundan, bu bilgiye sahip ilericilik muhafazakârlığa baskın olacak ve tıpkı kinetik enerji gibi insanlığı ileri doğru değiştirip dönüştürecektir; yani insanlığın kültürel evrimini gerçekleştirecektir. Oysa muhafazakâr kesimin/anlayışın elinde dünyevi bilgi gücüne ek olarak bir de doğaüstü olan “ilâhi güç” bulunmaktadır. Bu da, iki kesim arasındaki iletişimde/etkileşimde (uzlaşma zemini aramada ve toplumu etkilemede, şekillendirmede) “orantısız” güç üstünlüğüne yol açmaktadır. Diyelim ki, bu doğaüstü güce potansiyel enerji formu da (kütle) sahip olmuş olsaydı, söz konusu enerji formu/kütle sonsuz büyüklükte olurdu ve onun aşırı eğilimi kinetik enerji formu tarafından törpülenemezdi; böylece evrenin evrilmesi gerçekleşemezdi ve evren daha başlangıç aşamasında kalırdı. Benzer durum, insanlık yaşamı/toplumsal yaşam için de geçerlidir. İlerici ve muhafazakâr kesim/anlayış sahip oldukları dünyevi bilgi güçleriyle birbirinin aşırı eğilimlerini törpüleyip yok edebilirlerken ve böylece insanlığın –kültürel- evrimi gerçekleşebilirken, muhafazakâr kesimin/anlayışın elinde ayrıca doğaüstü/ilâhi gücün bulunmasından dolayı muhafazakârlığın aşırı eğilimlerinin törpülenememesine ve yok edilememesine yol açmaktadır; böylece, muhafazakârlık, “aşırı uç” olmaya devam etmiş olur.

Sonuç, toplumsal yaşamın insanlık tarihinin belli bir dönemine çakılması, evrilme şeklindeki değişimin yok edilmesidir; tıpkı vagonların yere çakılması ve tiren sisteminin hareket edememesi gibi. Lokomotif hareket etmeyi zorladığında da, vagonlarla lokomotif arasındaki bağın kopmasına benzer şekilde değişim yapan ilerici kesim/anlayış ile muhafazakâr kesim/anlayış arasında bağ kopar ve toplumsal yaşam felce uğrar.  

Bu durum bize şunu göstermektedir: İlâhi güç, insanlık yaşamının/toplumsal yaşamın siyasal/kamusal ve iktisadi/ekonomik alanında kullanılmamalıdır; kullanıldığında, insanlığın kültürel evrimi için baskın/dominant olması gereken ilericilik yerine, muhafazakârlık baskın/dominant olmakta, onun da ötesinde mutlak hâkimiyet sağlamaktadır. Bu ise, ilâhi gücün insan/muhafazakârlık eliyle kullanılması ve “kendiliğinden” işleyen insanlık yaşamına/toplumsal yaşama “müdahale” edilmesi demektir. Oysa bu durum, Evrim Yasası ile Termodinamiğin İkinci Yasası’nın “zaman oku”na (Bölüm 23, 24) aykırıdır. Unutulmamalı ki, ilâhi gücün en büyük eseri, “evren” denilen kitaptır. DEVAM EDECEK

 

 

 
Etiketler: BİLİME, ÇAĞRI:, TOPLUMSAL, YAŞAMI, DOĞADA, ARAMAK-69,
Yorumlar
Diğer Yazılar
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-75
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-74
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-73
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-72
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-71
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-70
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-68
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-67
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-66
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-65
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-64
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-63
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-62
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-61
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-60
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-59
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-58
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-56
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-55
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-54
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-53
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-52
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-51
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-50
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-49
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-48
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-47
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-46
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-45
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-44
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-43
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-42
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-41
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-40
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-39
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-38
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-37
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-36
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-35
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-34
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-33
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-32
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-31
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-30
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-29
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-28
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-27
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-26
GEMLİK-MUDANYA (BURSA)-BİGA-YENİCE (ÇANAKKALE) DEPREMLERİ BİZE NEYİ İFADE ETMEKTE?
DEMRE (ANTALYA) DEPREMİ
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-25
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-24
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-23
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-22
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-2
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-1
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-21
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-20
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-19
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-18
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-17
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-16
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-15
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-14
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-13
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-12
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-11
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-10
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-9
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-8
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-7
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-6
“BİLİM İLTİFAT GÖRDÜĞÜ YERE GİDER” VE BİR TEŞEKKÜR
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-5
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-4
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-3
MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-3
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-2
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-1
YERALTI ZENGİNLİKLERİ ÜZERİNDEKİ HÜKÜM VE TASARRUF KİME AİT?
Türkiye’deki Levha/Plâka Hareketleri ve Depremsellik
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-2
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-1
Saray Gözlem Gazetesi
Ulusal Gazeteler
Alıntı Yazarlar
Tekirdağ

Güncelleme: 16.09.2024
Bugün
19 - 23
Salı
18 - 25
Çarşamba
18 - 25
Tekirdağ

Güncelleme: 16.09.2024
İmsak
05:18
Sabah
06:45
Öğle
13:10
İkindi
16:39
Akşam
19:25
Yatsı
20:46
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Beşiktaş
6
6
0
0
2
2
2
Galatasaray
6
4
0
0
2
2
3
Eyüpspor
4
5
0
1
1
2
4
Başakşehir
4
5
0
1
1
2
5
Fenerbahçe
4
3
0
1
1
2
6
Rizespor
4
3
0
1
1
2
7
Sivasspor
4
2
0
1
1
2
8
Konyaspor
3
4
1
0
1
2
9
Samsunspor
3
1
1
0
1
2
10
Gaziantep FK
3
1
1
0
1
2
11
Göztepe
2
2
0
2
0
2
12
Kasımpasa
1
3
1
1
0
2
13
Alanyaspor
1
3
1
1
0
2
14
Hatayspor
1
2
1
1
0
2
15
Antalyaspor
1
2
1
1
0
2
16
Trabzonspor
1
0
0
1
0
1
17
Kayserispor
0
1
1
0
0
1
18
A.Demirspor
0
1
2
0
0
2
19
Bodrumspor
0
1
2
0
0
2
Nöbetçi Eczane


Nöbetçi eczanlerle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

Arşiv Arama
Modül 1

Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.

Haber Yazılımı