301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Yazı Detayı
11 Temmuz 2024 - Perşembe 17:20 Bu yazı 128 kez okundu
 
İbrahim GEDİK
gozlem_ajans@mynet.com
 
 

BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-57

NASIL BİR İNSANLIK YAŞAMI YA DA TOPLUMSAL YAŞAM?
Değerli okurlar, bundan önceki bölümde bilgisayar simülasyon deneyinde ben-merkezlilik ile biz-merkezliliğin insanlık yaşamında/toplumsal yaşamda hangi oranlarda ya da ne ağırlıkta yer alması gerektiğini ve önceki iki bölümde de sol/ilerici anlayışın biz-merkezlilikle, sağ/muhafazakâr anlayışın da ben-merkezlilikle özdeş olduğunu gördük.
Ben-merkezliliğin üçte bir (1/3), biz merkezliliğin de üçte iki (2/3) oranında olması, insanlık yaşamında biz-merkezliliğin ve dolayısıyla değişimciliğin/ilericiliğin “baskın/dominant” olması gerektiğini gösterir. Bu sonuç, hem kozmolojik süreçte en gelişkin/komplike dinamik yapının merkezde yer alması ve bundan dolayı baskın/dominant olmasıyla, hem iki enerji formunun (kinetik ve potansiyel enerji formları) etkileşiminde değişimi gerçekleştiren kinetik enerjinin baskın/dominant olmasıyla ve hem de biyolojik süreçte en gelişkin beyinli canlı türünün (biz insan) baskın/dominant olması durumuyla örtüşmektedir. Bu doğal olaylarda baskın/dominant olmanın sayısal değerini verememiş olsak da, sözcüğün anlamından bu değerin en az yüzde ellinin (%50) üzerinde olması gerektiği açıktır. Simülasyon deneyi, baskın/dominant olmanın sayısal değerini/büyüklüğünü en az üçte iki (2/3) olarak belirlemektedir.
İnsanlığın tarihsel yaşamının diyalektik yelpazesini simülasyon verisine göre yeniden düzenlediğimizde, yelpazede üçte bir (1/3) muhafazakâr/gelenekçi/sağ anlayış, üçte iki (2/3) ilerici/yenilikçi/sol anlayış yer alır. Dolayısıyla 9. ve 10. bölümlerde ortaya koyduğumuz “statik” yelpaze (Şekil 1/A), “dinamik” yelpazeye (Şekil 1/B) dönüşür. Ayrıca şekilde görüldüğü gibi statik yelpazede “geçmiş yaşam” ile “gelecek yaşam”ın tanımları belirsiz olduğundan, her ikisinin de aynı değerde olduğu varsayılmak durumundadır; bundan dolayı odak noktaları ve yelpazede kapladıkları yer/alan aynı büyüklüktedir; yine bundan dolayı iki yaşamın arakesiti ile denge merkezi üst-üstedir yani çakışık durumdadır. Bu ise, insanlık yaşamının, tüm insanlık tarihi boyunca hiç değişmediği (başlangıçtaki avcı-toplayıcı dönem koşullarında kaldığı) ve muhafazakâr anlayışla ilerici anlayışın toplumsal yaşamda eşit ağırlıkta ve/veya eşit söz hakkına sahip olduğu anlamına gelir. Eşit ağırlıkta ve eşit söz hakkına sahip olmak, –zıt güçlerin dengede olmasından dolayı-(1) insanlık yaşamını durağan hâle getirir ve değişim hiç olmaz yani başlangıçtaki (avcı-toplayıcı) yaşam, ilelebet devam eder. Bu durumu ise insanlık tarihi yanlışlar ve yadsır.   
DEVAM EDECEK
(1) Zıt güçlerin dengede olmasına iyi bir örnek, “halat çekme yarışı”dır. İki tarafın gücü eşit olduğunda, iki taraf da olduğu yerde kalır; yani yer değiştirme (ve kazanma-kaybetme) ve dolayısıyla değişim gerçekleşmez. Oysa bir taraf daha güçlü olduğunda, halatı çekenlerin tümü güçlü olan tarafa gider ve değişim (yer değiştirme, kazanma ve kaybetme) gerçekleşmiş olur.   

 
Etiketler: ,
Yorumlar
Diğer Yazılar
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-62
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-61
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-60
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-59
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-58
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-56
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-55
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-54
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-53
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-52
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-51
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-50
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-49
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-48
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-47
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-46
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-45
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-44
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-43
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-42
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-41
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-40
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-39
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-38
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-37
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-36
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-35
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-34
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-33
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-32
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-31
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-30
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-29
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-28
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-27
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-26
GEMLİK-MUDANYA (BURSA)-BİGA-YENİCE (ÇANAKKALE) DEPREMLERİ BİZE NEYİ İFADE ETMEKTE?
DEMRE (ANTALYA) DEPREMİ
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-25
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-24
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-23
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-22
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-2
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-1
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-21
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-20
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-19
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-18
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-17
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-16
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-15
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-14
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-13
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-12
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-11
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-10
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-9
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-8
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-7
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-6
“BİLİM İLTİFAT GÖRDÜĞÜ YERE GİDER” VE BİR TEŞEKKÜR
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-5
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-4
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-3
MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-3
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-2
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-1
YERALTI ZENGİNLİKLERİ ÜZERİNDEKİ HÜKÜM VE TASARRUF KİME AİT?
Türkiye’deki Levha/Plâka Hareketleri ve Depremsellik
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-2
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-1
Saray Gözlem Gazetesi
Ulusal Gazeteler
Alıntı Yazarlar
Tekirdağ

Güncelleme: 31.07.2024
Bugün
20 - 30
Perşembe
20 - 30
Cuma
20 - 30
Tekirdağ

Güncelleme: 31.07.2024
İmsak
04:13
Sabah
05:58
Öğle
13:21
İkindi
17:16
Akşam
20:35
Yatsı
22:12
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Göztepe
0
0
0
0
0
0
2
Trabzonspor
0
0
0
0
0
0
3
Sivasspor
0
0
0
0
0
0
4
Samsunspor
0
0
0
0
0
0
5
Rizespor
0
0
0
0
0
0
6
Konyaspor
0
0
0
0
0
0
7
Kayserispor
0
0
0
0
0
0
8
Kasımpasa
0
0
0
0
0
0
9
Başakşehir
0
0
0
0
0
0
10
Hatayspor
0
0
0
0
0
0
11
A.Demirspor
0
0
0
0
0
0
12
Gaziantep FK
0
0
0
0
0
0
13
Galatasaray
0
0
0
0
0
0
14
Fenerbahçe
0
0
0
0
0
0
15
Eyüpspor
0
0
0
0
0
0
16
Bodrumspor
0
0
0
0
0
0
17
Beşiktaş
0
0
0
0
0
0
18
Antalyaspor
0
0
0
0
0
0
19
Alanyaspor
0
0
0
0
0
0
Nöbetçi Eczane


Nöbetçi eczanlerle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

Arşiv Arama
Modül 1

Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.

Haber Yazılımı