301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Yazı Detayı
01 Ocak 2024 - Pazartesi 19:59 Bu yazı 775 kez okundu
 
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-8
İbrahim GEDİK
gozlem_ajans@mynet.com
 
 

Doğadaki Diyalektiğin (Zıt-İkili) Toplumsal Yaşama Uygulanması
Değerli okurlar, toplumsal yaşamdaki zıt-ikililere önceki bölümden devam ediyoruz. 
Toplumların sosyo-politik/siyasal yapılanması da (Şekil 1’de alt kesim), insanlığın tarihsel yaşamına (şekildeki üst kesim) göre şekillenir. Tüm canlılar gibi insanoğlu da hayatta kalabilmek için tehlikesiz ve güvenli bir yaşam sürdürmek ister; dolayısıyla bilinmeyeni değil (çünkü bilinmeyen tehlikelidir) , bilineni tercih eder (çünkü bilinen güvenlidir). Bu bağlamda geçmiş –yaşam- “bilinen”dir, gelecek –yaşam- ise “bilinmeyen”dir. Ancak yeni bilgi de bilinen geçmişte değil, bilinmeyen gelecektedir. Bu iki durum toplumun bazı bireylerini bilinen geçmiş yaşam değerlerine yöneltirken, bazı (maceracı) bireylerini de bilinmeyen geleceğe yöneltir. Dolayısıyla bilinmeyenden korkup güvenliği seçenler var olagelen (geleneksel) yaşam değerlerine sarılırken, cesurlar yeni bilgilere ve daha gelişkin yeni yaşam değerlerine yelken açarlar. Böylece toplumda iki “zıt eğilimli” kesim ortaya çıkar. Bu iki kesim “gerici-ilerici” veya “tutucu (muhafazakâr)-değişimci” ya da “gelenekçi-yenilikçi” olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca Fransız Devrimi’nde (1789) monarşiyi savunan siyasetçilerin parlamentoda sağda, cumhuriyeti savunanların da solda oturmasından dolayı gelenekçilere “sağcı”, yenilikçilere de “solcu” denilmiştir ve denilmektedir. Din, milliyetçilik ve liberal muhafazakârlık, sağın içinde yer alır (sağcılık ve solculuk; https://tr.wikipedia.org/wiki). 
Böylece, her toplumda ve tüm dünyada geçmiş yaşam değerlerini korumak ve devamından yana olmak isteyen “muhafazakâr/tutucu-gelenekçi-gerici-sağ” anlayış ile çağdaş ve gelecek yaşam değerlerini benimseyen “değişimci-yenilikçi-ilerici-sol” anlayış otaya çıkar. Bunun bir sonucu olarak muhafazakâr/tutucu-gelenekçi-gerici-sağ düşünce sistemi zaman okunun gerisinde, değişimci-yenilikçi-ilerici-sol düşünce sistemi de zaman okunun ilerisinde yer alır. 
Toplumdaki bu iki eğilim, sosyo-politik/siyasal diyalektik yelpazeyi oluşturur (Şekil 1’de alt kesim): “Gericilik-ilericilik”, “muhafazakârlık-değişimcilik”, “gelenekçilik-yenilikçilik” ve “sağcılık-solculuk”.
Şunu da belirtmemiz gerekir ki, bilinenle yetinmek yani tümüyle geçmiş yaşam değerleriyle yaşamak, tıpkı durmuş bir kalbin düz çizgi hâlindeki grafiği gibi yaşamı sabitleştirir, değişimi ortadan kaldırır ve monotonlaştırır yani yaşamı ölü hâle getirir; oysa yaşam diridir, canlıdır, tıpkı çalışan bir kalbin zikzaklı grafiği gibi.
AYNI KONUYA DEVAM EDİLECEK

 

 
Etiketler: BİLİME, ÇAĞRI:, TOPLUMSAL, YAŞAMI, DOĞADA, ARAMAK-8,
Yorumlar
Diğer Yazılar
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-75
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-74
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-73
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-72
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-71
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-70
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-69
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-68
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-67
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-66
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-65
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-64
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-63
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-62
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-61
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-60
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-59
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-58
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-56
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-55
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-54
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-53
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-52
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-51
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-50
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-49
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-48
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-47
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-46
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-45
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-44
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-43
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-42
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-41
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-40
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-39
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-38
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-37
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-36
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-35
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-34
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-33
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-32
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-31
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-30
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-29
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-28
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-27
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-26
GEMLİK-MUDANYA (BURSA)-BİGA-YENİCE (ÇANAKKALE) DEPREMLERİ BİZE NEYİ İFADE ETMEKTE?
DEMRE (ANTALYA) DEPREMİ
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-25
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-24
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-23
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-22
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-2
SÖMÜRGE TİPİ MADENCİLİK-1
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-21
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-20
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-19
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-18
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-17
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-16
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-15
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-14
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-13
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-12
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-11
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-10
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-9
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-7
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-6
“BİLİM İLTİFAT GÖRDÜĞÜ YERE GİDER” VE BİR TEŞEKKÜR
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-5
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-4
BİLİME ÇAĞRI: TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA ARAMAK-3
MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-3
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-2
BİLİME ÇAĞRI: BEŞERİ/TOPLUMSAL YAŞAMI DOĞADA/EVRENDE ARAMAK-1
YERALTI ZENGİNLİKLERİ ÜZERİNDEKİ HÜKÜM VE TASARRUF KİME AİT?
Türkiye’deki Levha/Plâka Hareketleri ve Depremsellik
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-2
DÜNYA, TÜRKİYE VE MARMARA DENİZİ’NDEKİ DEPREMSELLİK VE BEKLENEN İSTANBUL DEPREMİ-1
Saray Gözlem Gazetesi
Ulusal Gazeteler
Alıntı Yazarlar
Tekirdağ

Güncelleme: 22.11.2024
Bugün
5 - 18
Cumartesi
3 - 8
Pazar
5 - 9
Tekirdağ

Güncelleme: 21.11.2024
İmsak
06:28
Sabah
07:57
Öğle
13:01
İkindi
15:31
Akşam
17:54
Yatsı
19:18
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Galatasaray
31
32
0
1
10
11
2
Fenerbahçe
26
27
1
2
8
11
3
Samsunspor
25
24
3
1
8
12
4
Eyüpspor
22
18
2
4
6
12
5
Beşiktaş
21
19
2
3
6
11
6
Göztepe
18
19
3
3
5
11
7
Sivasspor
17
17
5
2
5
12
8
Başakşehir
16
17
3
4
4
11
9
Kasımpasa
14
16
4
5
3
12
10
Antalyaspor
14
15
6
2
4
12
11
Konyaspor
14
14
6
2
4
12
12
Rizespor
13
10
6
1
4
11
13
Gaziantep FK
12
15
5
3
3
11
14
Trabzonspor
12
12
3
6
2
11
15
Kayserispor
12
11
3
6
2
11
16
Bodrumspor
11
10
7
2
3
12
17
Alanyaspor
10
9
5
4
2
11
18
Hatayspor
6
10
7
3
1
11
19
A.Demirspor
2
9
9
2
0
11
Nöbetçi Eczane


Nöbetçi eczanlerle ilgili detaylı bilgi için lütfen tıklayın.

Arşiv Arama
Modül 1

Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.

Haber Yazılımı