|
||
Safsata metodu yıldırma argümanı - 2 | ||
Köşe Yazıları Haberi | ||
Bu argümanın sebebini anlayamayan ve onun sadece anlamsız bir blöf olduğunu fark edemeyen kişiler bu argümanın sahibinin görünüşte kendinden emin, sert iddilarını destekleyecek bilgi ve sebeplere sahip olduğunu düşünüler; kanıt bulunmayan şüpheli durumları onun lehine sayarlar - ve çaresizce şaşkın bir kafa karışıklığı içinde kalırlar. Sosyal metafizikçiler genç, masum dürüst insanları işte böyle kurban ederler. Bu bilhassa üniversite sınıflarında yaygındır. Pek çok profesör öğrencileri arasında bağımsız düşünmeyi zaptetmek, cevaplayamayacakları sorulardan kaçınmak için, keyfi varsayımlarınının herhangi bir eleştirel analizini veya entelektüel statükodan her türlü sapmayı caydırmak için yıldırma argümanını kullanır.Politik yaşamımızda, yıldırma argümanı neredeyse tek tartışma metodudur. Bugünün politik tartışmaları yaygın olarak karalamaları ve özür dilemeleri veya yıldırmaları ve yatıştırmaları içerir. Tüm iftiralar birer yıldırma argümanıdır: onlar herhangi bir kanıtı veya delili olmayan, kanıt veya delil yerine bir alternatif olarak sunulan, dinleyicilerin ahlaki ödlekliğini veya düşünmeyen saflığını hedefleyen onur kırıcı iddialardır.Yıldırma argümanı yeni değildir; tüm çaplarda ve kültürlerde kullanılmıştır, fakat nadiren bugünkü kadar yaygınlaşmıştır. politikada diğer faaliyet alanlarına nazaran daha kaba bir şekilde kullanılmaktadır, fakat yalnızca politikayla sınırlı değildir. Tüm kültürümüze işlemiştir. O bir kültürel iflas belirtisidir. Bu argümana nasıl karşı konulur? Ona karşı sadece bir silah vardır: Ahlaken kendinen emin olma. Yıldırma argümanının entelektüel konularda ahlaki yargıda bulunmayı içermediğini, fakat ahlaki yargıyı entelektüel yargıyla değiştirmeyi içerdiğini vurgulayayım. Çoğu entelektüel konuda ahlaki değerlendirmeler açık bir şekilde bulunmaz; uygun olduğu yerde ve zamanda ahlaki yargıyı aktarmak sadece müsaade edilen bir şey değildir, fakat aynı zamanda zorunludur; böyle bir yargıyı bastırmak bir ahlaki ödlekliktir. Ancak, ahlaki bir yargı kendisinin dayandığı sebeplerden sonra gelmelidir, öncesinde (veya daha üstün olarak) değil. Yıldırma arümanı kişinin fikirlerinden ve ahlaki zemininden emin olmasının niçin önemli olduğunu göstermektedir. En temel konulara kadar bütünleştirilmiş,tam, açık,tutarlı bir inançlar takımına sahip olmaksızın ortaya atılanları, bir bilinmezlik, tanımlanmamışlık, tanınmamışlık, ispatlanmamışlık sisi içinde yüzen birkaç rastgele fikirden başka bir şeyle silahlanmadan ve duygularından, umutlarından ve korkularından başka hiçbir şeyle desteklenmeden pervasızca mücadelenin içine atlayanları ne tür entelektüel sıkıntıların beklediğini göstermektedir. Yıldırma argümanı onların celladıdır. Ahlaki ve entelektüel konularda, haklı olmak yeterli değildir: kişi haklı olduğunu bilmek zorundadır. Bitti. |
||
|
||
Etiketler: |
|
Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.