|
||
ŞİİR JİMNASTİĞİ-6 | ||
Köşe Yazıları Haberi | ||
Aslında daha önceleri söylediğim gibi iyi bir kütüphaneye sahip olmak ve o kütüphaneyi özümlemek gerekiyor iyi bir şiir ya da iyi bir sanat için. Aslında her meslek için geçerli söylediklerim. Bilmek zararlı değildir. Tek zararı doğrunun bilinmesini istemeyenleri rahatsız etmesidir. Ki bu kütüphaneye tüm dünya şiirinin girdiğini düşünürsek, karşılaştırma yapmak ve yeni yeni yaratılara yelken açmak daha da kolaylaşır. Her başlangıç öncenin kopyası/benzetişi/öykünmesi olmaktan kurtulamaz ama kendin olmanın da kapılarını açar. Sanatın genetiksel bir yanı var ama bu yetmez sanatçı olmaya. Her güzel şey gibi sanat da emek ister, içtenlik ve doğruluk ister. Sılasız gurbetsiz trenler Gibi fena sayılmayacak dizelerle kurduğumuz bu biçim/biçem şiir oldu mu şimdi? Biçim şiire benziyor ama biçem hangi telden çalıyor? Burada duygunun sistematik yapısının olmadığı çok net. Sanat üretiminde duygu ve akıl, sanatçının belirleyeceği bir sistem içerisinde yürümezse, sanat olamaz. Örneğin yukarıdaki dizemlerden birini alıp işleyelim. Bir kadın intiharını biriktiriyor Biçim ve biçem olarak şiire daha yakın değil mi bu dizeler toplamı? Aklımıza geldikçe, kuşkuya düştükçe tartışalım, konuşalım ve üretelim. Şimdilik söyleyeceğim bunlar. Saray, 24 Mayıs 2012. |
||
|
||
Etiketler: |
|
Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.