|
||
ŞİİR JİMNASTİĞİ-3 | ||
Köşe Yazıları Haberi | ||
İç ses, dış ses ve uyaklar üstüne konuşurken şiirin tamamı üzerinden düşünmemiz gerekir. Şiiri en azından( iki dize) dizeler bütünü olarak tanımlarsak, dizeden dizeye akışı sağlarken doğallıkla bir ses aramak zorundayız en kaba haliyle. Ama bütünden baktığımızda bu ses eylemi daha önce de belirttiğim gibi akış içerisinde kendi yerini bulur. Yani dize dizeye bağlanırken aradığımız ses, atlamalı olarak da yerleşerek şiir sesini verebilir. Örneklersek: Kuşların yolculuklarında büyüyen hasret Yukarıdaki şiirde de görüleceği gibi sesin dizeler arasındaki kimliği, bütünün ses varlığı içinde oluşmakta ve çözümleme gereği duymadan onu algılayabilmekteyiz. Bu arada şiirde sesin varlığı kadar önemli olan bir faktörde imgedir. Bunu daha sonra konuşacağız. Umarım özet şeklinde de olsa ses’i anlatmaya çalıştım. Son bir örnek vererek, sırası geldiğinde yeniden konuşmak koşuluyla, bu konuyu kapatalım. Bir sestin sen penceremin parmaklıklarına takılan Ben de seni sevdim. Elbet yine konuşacağız. İmge/ses, anlam/ses gibi birçok yan yana duruşu inceleyip değerlendireceğiz. Zaten bu yazdıklarımızı bir deneme olarak kabul et. Konuştukça, tartıştıkça genişleyecek, doğruya yaklaşacağız. Saray, 9 Mayıs 2012. |
||
|
||
Etiketler: |
|
Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.